Senab har rekryterat Joakim Wahlstedt som ny försäljningschef

Senab befinner sig i en expansiv fas med höga ambitioner för lönsam tillväxt och har rekryterat Joakim Wahlstedt som ny försäljningschef. Joakim tillträdde sin nya roll den 17 november 2021.

”Det är väldigt glädjande att vi kan attrahera en person som Joakim Wahlstedt till rollen som försäljningschef på Senab. Joakim har stor erfarenhet från försäljning och vår bransch. Som person är Joakim en motiverad lagspelare och jag ser mycket fram emot vår gemensamma resa”, säger Conny Torstensson, VD Senab AB och koncernchef Edsbyn Senab AB.

Senab har, som stora delar av branschen, upplevt utmaningar i samband med covid-19-pandemin men ser nu att marknaden återhämtar sig. Samtidigt har Senab, och dess medarbetare, genomfört ett stort internt arbete för att stärka verksamheten och är nu redo för en fortsatt lönsam tillväxtresa.

Joakim har en kandidatexamen i ekonomi från Uppsala Universitet och har arbetat med försäljning i tio år. Han kommer närmast från en roll som Key Account Manager hos Input interiör där han ansvarade för det operativa och strategiska arbetet med större kundavtal, inom både den offentliga och privata sektorn.

”Jag har med stor respekt följt Senab som konkurrent, samtidigt som det finns goda möjligheter att ytterligare utveckla och växa verksamheten. Senab är ett väletablerat varumärke och en kundorienterad organisation och jag ser mycket fram emot att vara en del av en spännande resa, och bidra med mina erfarenheter och engagemang”, säger Joakim Wahlstedt.